if you say run i run with you

Klänning & Kofta & Väsla h&m. Skor sneakers&stuffs. Hippieband åhléns.
Första skoldagen efter helgen känns alltid tråkig, men den var väl helt okej idag. Har ju världens härligaste klasskompisar. När jag kom hem har jag pluggat, städat och lite annat smått & gott. Jag har träning ikväll men kan inte gå på grund av sträckningen, inte kul! Nu ska jag se till att plugga lite mer. Puss på er!

feel the power of love

Bilder från i våras. Känns som att det var flera år sen.
Jag har haft en toppendag i sällskap med Sofie, Elin, Tove, Fredrika och Ebba. Har nyss ätit en grovt god middag och ska nu göra läxor och annat fix & trix. Det är fem dagar kvar tills jag får se kungen live. L Ä N G T A R !

it brought a tear to my eye

Bilderna är från igårkväll då jag satt barnvakt, och då kan det bli så här nyttiga saker man äter!
Jag cyklade hem runt elva imorse och har varit hemma sedan dess. Skulle ha spelat match, men jag har sträckt mig så måste vila. Idag ska jag baka, och senare vara med Fredrika. Måste göra lite läxor också (!).

YOU KNOW I BELIEVE IT

Bild1. Jag & Johan sommaren 05. Bild2. Anna & jag i vår gamla lägenhet. Bild3. Vi sjunger för mamma. Bild4. Gotland. Bild5. Paris. Bild6. Frankrike.
Igår var vi ju som bekant på teater, väldigt kul. Idag har jag match klockan två, och efter det ska jag vara barnvakt. Nej, nu måste jag gå och borsta tänderna och så. Vi hörs!

we are family

Tjohej! Idag har det varit tipptopp, förutom att jag sträckte mig på idrotten. Imorse var jag piggare än på hela veckan, kanske börjar komma in i rutinen nu. Eller så var det för att de spelade världens pepp-låt på radio.
Ikväll ska jag gå på teater, vilket kommer bli super!

utropstecken

Den här lilla filuren sprang omkring vid huset imorse, jag såg den när jag var påväg till brevlådan.
Mormors gamla kopp hon drack i när hon var liten, som jag har fått och har som prydnad.
skjorta-att.shorts-monki.

Jag har haft min blogg i ett år idag! Jag har också bott här i fyra år den här månaden. Börjar tänka tillbaka på "gamla tider". Jag undrar hur det hade varit om jag aldrig flyttat hit, bott kvar i stan. Knäppt.
Har för övrigt varit hos Fredrika efter plugget och sedan städat. Nej, nu måste jag välja kläder tills imorgon. Au revoir!

SOMEONE STILL LOVE YOU

Bilder från i juli när jag var med två av jordens finaste människor.

Oj, förlåt för dålig uppdatering. Inga nya bilder. Men jag har inte riktigt tid och ork med det just nu, förlåt. Vi har rivstartat om man säger så i skolan, så det blir rätt mycket läxor och sånt. Är inte riktigt van med det, så det kanske inte blir lika mycket bloggande, men jag ska göra mitt bästa. Idag har jag i alla fall hämtat lillan på dagis och vi gick hem i spöregn. Jag kommer få pengar för att jag vaktar henne, så det är gött! Nej, om man skulle gå och ta och läsa världens bästa bok lite grann!

no way no way

Bilder från en galen kväll i somras med Ebba & Sofie.

Dagen har gått väldigt långsamt, för långsamt. Nu har jag i alla fall gjort lite läxor och om en halvtimme ska jag gå till bussen. Jag är så himla trött, och skolan har knappt börjat. Känns bra.

DO YOU REALLY FEEL THE WAY I FEEL

En lite nervös Karin igår kväll.
Det här hade jag på mig första dagen.

Skoldagen har varit rätt okej, förrutom att vi fick läxa och hade vanliga lektioner efter klockan tolv. Efter skolan gick jag hem till Elin och hade roligt som vanligt. När jag traskade hem såg jag en stor råtta på vägen, det var mysigt! Nu ska jag äta middag och sen är det träning. Får se hur det går, har så mycket träningsvärk!

HOW LONG MOST WE SING THIS SONG

Några urval från sommarlovet. Det har gått alldeles för fort, men också ett av de bästa loven i mitt korta liv.

AND I NEED YOU MORE THAN EVER

Nu ska jag cykla till Fanny. Sista sommarlovsdagen. Ångest. Nervositet. Lite småledsen.
Åttan. Betyg. Press. OJ

TAKE IT OVER

Igår kväll sov jag som bekant hos Tove med Johanna, Alice och Sofie också. Det var oerhört mysigt och när jag kom hem bakade jag goda muffins som faktiskt innehöll röda vinbär, ett tips! Jättegott.
Min fina klänning jag fyndade på Indiska för sextio kronor.

Armband för 50 öre styck. Köpte tio stycken för en femma!

Halloj där! Dagen igår, kvällen, natten, morgonen och dagen idag har varit prima och spenderats med underbara flickor. Vi gick och la oss runt två halv tre, och Alice och Tove vaknade väldigt blöta eftersom det regnade in i deras tält. Jag, Johanna och Sofie klarade oss bättre men jag frös rätt mycket.
Imorgon har jag en tidig match, och imorgon måste jag fixa inför första skoldagen på måndag. Å nej.

CAPRE DIEM

Idag har jag varit en sväng i Björkvik på förmiddagen, det var väldigt blåsigt men rätt härligt faktiskt. Runt tre åkte jag till Tove där Johanna, Sofie och Alice också var. Ska dit om en liten stund igen och tälta, sommarlovets sista! Kommer nog bli suveränt.

JAG VAR UPPE PÅ TAKET OCH SÅG NER PÅ ALLA MÄNNISKOR

Idag har jag, Sofie, Fredrika, Tove, Johanna & Ebba varit hos Alice. Här är  den finfina bruden.
Sofie är en gullegris.
Ebba trodde att hon var kool.
 Fina Freddsi!

Hola! Har varit med fantastiska tjejor idag, hade tyvärr ingen bild på Tovelajnen. Ikväll ska Fredrika sova här. Imorgon kanske kanske kanske vi ska åka till Björkvik.
Och vet ni? Imorgon är den sista "självständiga" sommarlovsdagen! Shiat.

I DON´T KNOW AND I DON´T KNOW WHY

Igår sov Soffs hos mig, det var trevlans som vanligt. Vi cyklade hem runt elva från Alice igår, där var det också mycket trevlans! Vi är här nu och ska snart gå och ta oss ett dopp, för idag är det ju faktiskt skönt ute!
Se till att njut nu, allesammans. Sista sommarlovsdagarna! Shit vad fort det gått.

dancing the whole way home

Idag har jag varit i stan med Sofie, Fanny, Elin, Tove, Alice, Fredrika & Johanna. Det var kalas. Nu ska jag äta mumsig lasagne, och efter det blir det kvällsbad med de underbaraste!

YOU CAN´T CRY YOUR PAIN AWAY

Två bilder från stan där jag var i lördags.

Godkväll kära vänner! Jag har precis ätit världens godaste middag och väntar på att Fanny, Johanna och Fredrika ska komma, de ska sova här. Sitter och småfryser i det ruggiga vädret. Det känns att hösten är på gång. Både positivt & negativt.

i belive in miracles

Kjol från Indiska.
Imorse vaknade jag hos Freddi, jag åkte hem runt elva och sedan var jag en sväng med Fanny, Freddi, Johanna& Ebba. Vädret är ju inte sådär jättekul just nu, så nu täntke jag mest ta´t lugnt tills ikväll när jag kanske ska sova över med några. Pussar!

DET FINNS SÅ MÅNGA VÄGAR JAG GÄRNA SKULLE GÅ

Igår var vi på en båttur genom Stockholm. Så vackert!

Tjoflöjt! Förlåt för tummenner uppdatering! Igår var vi ju ute med båten, på kvällen hade jag träning och sedan sov jag hos Fredrika. Allt var mycket roligt & bra! Idag ska jag vara med några trevliga människor, blir nog toppen.

Och tack för alla som röstar på mig här, och för era fina kommentarer!

I WANT YOU BACK FOR THE DAY

tröja indiska. hatt h&m. glasögon & shorts är mammas gamla.
och glöm inte att rösta rösta rösta

FEVER FEVER

Jag har kommit hem från Sofie för ett litet tag sen, där var det utomordentligt trevligt! Här på denna vackra bild ser man vännen Elin.
Alice är en tuffing.
Sofie alltid lika söt!
Fräna brudar!

Jag cyklade hem i regnet tillsammans med Elin och var rätt så blöt när jag kom hem. Hemma hos Sofie var det väldigt roligt, massa trevliga tjejor, så det var toppen!
Jag har faktiskt kommit med i en bloggtävling! Skulle bli gladare än gladast om ni röstade på mig!

får inte glömma

Bild från Grekland
Tjöflöjt! Idag ska jag pysa in till stan med mamma. Ikväll har Sofie tjejmiddag och jag, Elin & Ebba har bästa presenten!

LAST OF ENGLISH ROSES

Jag sov hos kära Elin igår och det var ju hur trevligt som helst, som vanligt! Idag åt vi en god pastasallad till lunch.

Sedan cyklade  vi hem till Alice där Sofie & Tove också var. Sofie här är ju för söt!

Tove likaså!

Ny sak från Weekday. Jag köpte den i tisdags när jag var i den härliga staden. Femtio kronor tror jag den kostade.

Har haft en mycket bra dag! Nu sitter jag här i raggsockor och ryser faktiskt lite. Är trött på detta ruggiga väder. Jag får se vad som hittas på ikväll, kanske är med någon trevlig vän eller tar det mys hemma. Imorgon är det Sofies tjejmiddag och jag är taggad till tusen!

do you remember

Idag åkte jag & Elin en stund till Sickla där lite andra trevliga människor var. Men efter en kort stund åkte vi hem till Elin, där hon gjorde grymma pannkakor! Sen åkte vi och badade och nu är vi hos mig. Vi har ätit pasta och köttfärssås gjord av Elin, blivande kocken alltså! Snart ska vi cykla i regnet till Elins hem och sova där. So long dudes!

ROUND THE OLD OLD TREE

Mina köp igår & idag. Allt är från IndiskaSecondHandMonki. Sen köpte jag en tröja också från Weekday som inte är med på bilderna.

Don´t Be Shy

Tisdagen och onsdagen har spenderats med min underbara kusin Erika! Hon kom med bussen halv tio i tisdags morse från Gävle. Vi gick på stan hela dagen igår och på kvällen lagade vi godmat och såg en brabrabra film. Hur mysigt som helst.
Hur underbar är inte du då?!
Gjorde värsta kapet idag. Skjortan jag har på mig på fotot, en väska och ett skärp för 77 kronor! Så nöjd.

en solig dag i augusti

Igår var jag, Johanna och Elin och tog ett kvällsdopp, och efter det sov Johanna hos mig. I tält! Väldigt mysigt och väldigt varmt.

Vi klädde ut oss tills Ebba & Elin skulle komma. Jag såg ut såhär och sjöng en fin sång.

Ebba anlände och klädde ut sig fint hon med!

Till sist men inte minst kom Elin! Och hela samlade truppen tågade iväg för att bada i våra fina kläder.

Vi hade kulkulkul i vattnet.

Jag & Elin hade koll på det där, men Johanna hängde inte riktigt med.

Elins fina öga.

Ja ni, såhär har min roliga dag sett ut. Hela familjen utom jag & mamma har åkt till västkusten. Imorgon kommer min fina kusin Erika hit, så därför är det städa som gäller nu för hela slanten. Hennes buss kommer imorgon halv tio, så jag måste åka in till centralen tidigt! Efter det ska vi nog gå runt på stan.
klart slut

KRETA GREKLAND

Nu var man hemma igen då! Den här gången kommer jag stanna också, tror jag. Tills skolan börjar. Feta Kreta var helt underbart och jag vill bara tillbaka. Jag har tagit 800 bilder, jag lovar att ni kommer få se många många. Jag tänkte börja med i detta inlägg att visa mina dagar i bilder, kommer nog bli väldigt långt men ni får hålla ut.

Dag 1. Andra augusti.

Vi kom till hotellet, och stranden som låg precis nedanför. Här sitter en man och fiskar, och bakom honom ser man horisonten. Vi blev värsta nöjda med stället!

Annas och mammas väska kom bort när vi var på flygplatsen, så Anna fick köpa en ny bikini som ni ser på bilden och lite annat.Som tur var kom väskan tillbaka på måndagen.

Jag tyckte vattnet var fint och blått.

Johan gillade de stora vågorna. För de två första dagarna var det grymt stora och roliga vågor må jag säga!

Jag försvann under vågen och tappade min bikini hela tiden. Men kul var det!

Gränderna var fina. Blommorna också. Och alla åkte moppe.

Jag gillar parasoll!

Första kvällen.

Mamma och Johan på väg till torget där vi åt får första middag.

Världens bästa syster.

Efter middagen gick vi längst vattnet bort till vårt hotell. Det var kanske 25 grader varmt ute och lika varmt i vattnet.

Vi tyckte det var kul där i Grekland.

Dag 2. Tredje augusti.

Det var en liten och fin by vi bodde i som hette Kalives. Här ser man kyrkan och lite annat från stranden.

Stora vågor denna dag också! Så himlanens kul.

Anna har lärt sig en ny pose.

Som jag sa så hade de otroligt vackra blommor.

För denna vecka tog jag ett litet stopp med mitt godislöfte och drack lite läsk. Gud så gott!

Sanden var mer som små stenar och det var så härligt att gå på. Johan badar i bakgrunden. Som alltid!
På restaurangen vid vattnet. Det var mysigt. MEN de glömde bort oss, gav oss inte menyerna och kom aldrig med maten. Det var mindre mysigt.

Dag 3. Fjärde Augusti. Pappas födelsedag! Vi hade inga presenter med oss, vi ska fira honom nu när vi är hemma.
Ojsan, min bikiniöverdel åkte visst ner lite men jaja. Här har jag precis badat och satt på mig Annas solhatt.

Fina fiskebåtar fanns såklart också.
Min tröja blåste upp så jag såg ju inte ut som världens smalaste människa men det vill jag ju inte vara heller! Jag gillar färgen på vattnet.

Glassen smälte på ett kick, men glass måste man ju bara ha!
Anna fick röda ögon men gillar bilden ändå. Vi gick till samma restaurang som vi gick till första kvällen, och vi älskade den! Den låg på torget och alla var så härliga och goa.
Fina mamma.

Dag 4. Femte augusti.
Jag provar Johans töffa glasögon.

Vi hyrde bil och åkte till Elafonisi. Här stannade vi och fikade. Mys!
En stackars papegoja såg olycklig ut inne på kaféet, den satt i en alldeles för liten bur, jah tyckte synd om den jag.
Anna tyckte det var på tok för varmt och hatade när jag fotade henne.
Jag gillade att fota in i Johans brillor.
Så var vi äntligen framme vid stranden som många kallar Kretas finaste! Jag förstår dem, herregud så fint det var!
Anna snorklade för första gången! Gick väl sådär...
Det var mycket folk - såklart. Men det gjorde inte så mycket för pappa!
Kolla bara på vattnets färg.
Jag köpte en ny hatt som jag var väldigt nöjd med!

Vi åt middag i Chania, det var väldigt gott och mysigt. Här på kvällen, det är månen som lyser.

Dag 5. Sjätte augusti.
Vi åt lunch på ett väldigt najs ställe vid havet, här underbara syskonen.
Efter lunchen gick jag, pappa och Johan till ett roligt hoppställe där det var klart vatten som vanligt, och mycket fiskar!
Johan dyker.
Jag hade bränt mig lite, så jag var tvungen att ha en annan bikini. Här flyger jag över vattnet!
Vi skulle ju hålla varandra i handen, men Johan hoppade för lågt så det fick bli på detta viset.
Vi åt såklart på våran favoritrestaurang vid torget på kvällen.

Dag 6. Sjunde augusti.
Vi gick till hoppstället en gång till. Den här gången för att snorkla också. Det var fränt.
Jag gör en 3.60! Så fräckt!
Coola grabbar.
Ett försök till bomben.
Anna på restaurangen. På torget såklart!

Dag 7. Åttonde augusti.
Jag har ju inte visat några bilder på hotellet! här är det i alla fall från stranden. Sista dagen var det lite monligt på förmiddagen, som dagen innan också. Men sen blev det fint igen!
Anna sov två timmar i skuggan. Men det var bara bra, för planet gick två på natten.
Vi spelade rätt mycket strandtennis, men rekordet blev bara 75.
Min fina familj.

Ja, det var det! Jag har haft en toppenvecka i ett av de finaste landen jag vet.

mot varma grekland styr jag min kos nu

Jaha, nu är det ju så att jag åker till Grekland om en timme, och det kommer bli kanoners hoppas jag på och självklart utlovar jag massor av fotografier när jag kommer tillbaka. Jag kommer hem på söndag morgon, ciao!